Toimitusehdot

Verkkokaupan toimitusehdot

Voimassa 01.01.2024 alkaen

Yleistä verkkokaupasta

Verkkokaupan tuotteita myy Suodatinmaailma (Tietosuoja). Myymme tuotteita Suomeen ja EU-alueelle. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta www.suodatinmaailma.fi ostoskorin kautta. Tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen asiakkaan tiedot, hinnat sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Taloyhtiöt ja Yritykset

Tarjoamme taloyhtiöille sekä yrityksille laajan tuotevalikoiman sekä kilpailukykyiset hinnat. Teemme teille mielellämme tarjouksen sekä neuvomme suodatinhankinnoissa. Tarjouspyynnöt sekä tilaukset voi jättää suoraan sähköpostiin myynti@suodatinmaailma.fi. Verkkokauppa on myös Taloyhtiö- sekä yritysasiakkaiden käytettävissä normaalisti. Maksutavoiksi verkkomaksun lisäksi tarjoamme myös laskua.

Maksutavat

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Ålandsbanken, Handelsbanken, S-Pankki, Aktia, Säästöpankki, POP Pankki, Visa, MasterCard, American Express, Collector Bank Diners Club, JCB, Postiennakko, MobilePay 

Collector  Lasku / Osamaksu.

Tarjoamme mahdollisuuden maksaa laskulla tai osamaksulla yhteistyössä Collector Bankin kanssa. Kun valitsette maksutavaksi Collector Lasku/Osamaksun, niin tulette saamaan tilatut tuotteet kotiinne ennen niiden maksamista. Collector lähettää laskun postitse ostotapahtumasta seuraavan kuukauden aikana ja lasku erääntyy maksettavaksi vasta kyseisen kuukauden viimeinen päivä, minkä johdosta Teillä voi olla jopa 60 päivää maksuaikaa.

Kun valitsette laskulla tai osamaksulla maksamisen, voitte tilata ainoastaan vakituiseen osoitteeseenne ja Teidän pitää olla täyttänyt 20 vuotta tilauksen yhteydessä.

Voit maksaa laskun koko loppusumman eräpäivänä pois tai halutessasi voit valita 1-36 kk:n osamaksuerät. Osamaksu käynnistyy automaattisesti maksettuasi laskuun merkityn minimi osamaksuerän.

https://www.collector.fi/henkiloasiakkaat/maksa-laskulla/

Jousto lasku ja osamaksu
 

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. 
Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta maksuaikaa. Ostokseen lisätään 2,90€:n laskutuslisä. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90€/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90€/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. 
Joustolla ostaminen on turvallista. Ensimmäisen ostoksen yhteydessä teet vahvan sähköisen tunnistautumisen. Palaavana asiakkaana voit tunnistautua helposti puhelimeen lähetettävän kertakäyttöisen koodin avulla. Jokaisen ostoksen yhteydessä teemme reaaliaikaisen ja automatisoidun luottopäätöksen. Maksutapahtuma ja tietojen välitys tapahtuu aina suojatussa yhteydessä. Lasku toimitetaan sähköpostitse. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. 
Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com. Jousto –verkkokaupan mukavin maksutapa! 

Maksupalveluntarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella sekä korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle (www.suodatinmaailma.fi). Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Paytrail Oyj

y-tunnus: 2122839-7

Innova 2

Lutakonaukio 7

40100 Jyväskylä

Puhelin: 0207 181830

Paytrail kerää maksutapahtuman yhteydessä IP-osoitteen, maksutavan sekä maksuajankohdan.

https://www.paytrail.com/tietosuojaseloste-paytrailin-maksupalvelu
 

Ennakkomaksu

Postitamme tuotteet kun maksusuoritus näkyy tilillämme. Toimitamme tuotteita myös postiennakolla. Maksusuoritukset osoitetaan tilille FI10 5338 0220 0528 17 Suodatinmaailma, tilausvahvistuksen tietojen mukaisesti. Käsittelemme tilauksen kaupan aukioloaikaan kun maksu on suoritettu. Jos maksuna on tilisiirto ennakkomaksuna, pidämme varausta 5 arkipäivää jonka jälkeen tilaus raukeaa jos maksu on suorittamatta.

Toimitusaika

Postitamme tuotteita jokaisena arkipäivänä. Pankkiyhteyksistä riippuen siihen kuluu 1-3 arkipäivää laskun maksamisesta. Ilmoitamme tuotekohtaiset toimitusajat tuotesivulla. Mikäli tuote on tilapäisesti loppunut ilmoitamme asiakkaalle uuden toimitusajan sähköpostilla.

Toimitustapa ja toimituskulut

Toimituskulut sisältävät kaikki posti- ja pakkauskulut. Voit katsoa toimituskulut valittuasi ostoskorin maksu- ja toimitustavan. Toimitamme tilaukset pakettina ja sitä voi seurata lähetystunnuksella. Seuraavassa maakohtaiset toimituskulut:

Toimituskulut Suomessa:

Postipaketti 8.90 €.

Tilaus toimitetaan Postipakettina asiakkaan valitsemaan Postin toimipisteeseen. Kun tilaus on noudettavissa asiakas saa tiedon siitä tekstiviestinä. Tuotteet on myös mahdollista tilata Postiennakolla, jolloin tilaus maksetaan noudettaessa. Postiennakkomaksu 4,00€

Postin kotiinkuljetus 12.90€

Tilaus toimitetaan asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen . Posti ottaa yhteyttä erikseen tilaajaan ja sopii toimitusajankohdasta. Mikäli vastaanottajaa ei kahden soittoyrityksen jälkeen tavoiteta, lähetetään hänelle soittopyyntökortti toimitusajankohdasta sopimiseksi.

Postin Pakettiautomaatti 8.90€

Tilaus toimitetaan Pakettiautomaattiin, jonka asiakas on tilaus hetkellä määritellyt. Kun paketti on valmis noudettavaksi, saa asiakas matkapuhelimeensa lokeron avainkoodin sisältävän tekstiviestin. Mikäli tilaus ei kokonsa vuoksi mahdu pakettiautomaattiin, ilmoitetaan siitä asiakkaalle sähköpostitse.

Vaihto- ja palautusehdot

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita.

Asiakkaan tulee ilmoittaa tekemästään palautuksesta meille etukäteen. Ilmoituksen voi tehdä asiakaspalveluumme.

Posti asiakaspalautus

Voit palauttaa lähetyksen postin palvelupisteen kautta. Kiinnitä lähetyksen päälle meiltä saamasi Asiakaspalautus-osoitekortti tai kirjoita lähetyksen päälle palautustunnuksemme 636013  ja vie lähetys postiin.

Palauttaminen Helposti-koodilla

Tilaa palautuskoodi osoitteessa posti.fi/palautapaketti syöttämällä lähetystunnus (JJFI-alkuinen koodi). Palauta paketti mihin tahansa Postin automaattiin tai postiin saamasi ohjeen mukaan.

Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot:

• tilausnumerosi, nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi sekä pankkitilinumerosi rahojen palautusta varten

• sekä kopio Suodatinmaailman tilausvahvistuksesta tai kuitista
 

Palautusosoite:

Suodatinmaailma

Vetopöytäväylä 3

60100 Seinäjoki

Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan suoraan tilillesi palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen.

DB Schenker Palautus

Kuluttaja voi palauttaa verkkokaupan lähetyksen lähimpään DB Schenker-noutopisteeseen samalla lähetystunnuksella millä paketti on noudettu. Alkuperäisessä paketissa ollut kollitarra kannattaa säilyttää, koska se nopeuttaa palauttamista.

Noutamatta jääneet tilaukset

Noutamatta jääneestä ja meille palautuneesta paketista veloitamme lähetyksen todelliset lähetys-ja palautuskulut (15€) Jos toimitus kestää yli viikon (normaali toimitusaika on 1-3 päivää), ota välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme jotta voimme selvittää paketin sijainnin ennen takaisin palautumista. Noutamatta jäänyt ja meille palautunut paketti voidaan toimittaa uudelleen asiasta sovittaessa. Tällöin asiakkaan on maksettava uudet postimaksut.

Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta.

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi asiakaspalveluumme. Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.

Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Suodatinmaailma käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.